Chris Charla interjú
Sok független fejlesztő szerint Chris Charla a legjobb dolog, ami a Microsoft Xbox részlegével történhetett. Az ID@Xbox program vezetője ugyanis korábban nem látott nyitott és barátságos légkört honosított meg a redmondi stúdiónál. A Windows Central magazin interjút készített vele a programmal és a Windows 10-es nyitással kapcsolatban. Ennek magyar fordítását olvashatjátok most.
A konzolok világában az indie fejlesztők igen előkelő helyet foglalnak el. Az Xbox 360 korszakában sok kritika érte a Microsoftot, amiért az indie játékok nagyon el voltak rejtve, a médiában pedig a hírhedt "paritás-politika" keltett nagy hullámokat. Szerinted a független fejlesztők most meg vannak elégedve az ID@Xbox program politikájával?
Erre igazából két válasz is létezik. Xbox One-on azt valljuk, hogy minden játék egyszerűen csak játék. Vagyis úgy gondoljuk, hogy a független stúdiók produkciói is ugyanolyan fontosak és művészileg értékesek, mint a nagy cégeké. Szerintem ez jól működik, a játékosok nagyon változatos kínálatot láthatnak minden alkalommal, amikor bekapcsolják az Xbox One-t, és az Áruházban minden szem előtt van. A lényeg: az Xbox játékosok okosak, és minden játékban látják az értéket, legyen az egy Call of Duty kaliberű blockbuster, vagy egy ID@Xbox produkció, mint amilyen például a The Escapists vagy a Ziggurat.
Ennek ellenére a mi szempontunkból mindig van mit fejlődni! Jobbá kell tennünk az Áruházat, a Dashboard felületét, az egész környezetet a játékosok és a fejlesztők részére egyaránt. Ez az, ami miatt minden reggel munkába megyünk. A havi Xbox One frissítéseken is látszik, hogy megszívleljük a játékosok és a fejlesztők visszajelzéseit. Soha nem gondoljuk azt, hogy készen vagyunk, és a jövőben is azon leszünk, hogy minden jobban működjön.
Az ID@Xbox mennyire szigorú minőségellenőrzést fog alkalmazni, amikor a program Windows 10-re is kiterjed? A jelenlegi Windows Áruházban például van egy rakás Flappy Bird klón. Mit tudtok tenni annak érdekében, hogy egyensúlyban legyen a nyitottság és a minőség, amit az Xbox brand képvisel?
Nos, Xbox One-on a játék az játék, szóval akár Windows 10 univerzális alkalmazásként jelenik meg, akár dedikált fejlesztő kittel készül, a technikai elvárások ugyanazok, megegyezik a minőségellenőrzés is. Az Xbox One vásárlói ebben mindig bízhatnak.
Mindig is azt mondtuk, hogy nem akarunk cenzorok lenni. Ugyanakkor nem hiszem, hogy a játékosok szívesen látnának egy "fingó appot" 1000 gamerscore-ral az Xbox Áruházban. Hasonló filozófiát fogunk alkalmazni a Windows 10-es ID@Xbox játékok esetében is.
Mint azt talán tudod, a windowscentral.com neve eredetileg Windows Phone Central volt, és olvasóink többsége elkötelezett Windows Phone rajongó. Tudnál arról beszélni, hogyan tudnak az ID@Xbox fejlesztők telefonra és tabletekre dolgozni? Elérik majd például az Xbox Live funkciókat, achievementeket, felhő mentéseket, stb.? Limitálva lesz például a megszerezhető pontok száma a konzol változathoz képest?
Először is, ha valaki bármilyen Windows 10 eszközre szeretne fejleszteni, mindenképp menjen a Windows Dev Centerre, és regisztráljon. Ha az Xbox Live funkciókat szeretné használni, kapcsolatba léphet velünk az xbox.com/id oldalon.
A különböző folyamatokat most véglegesítjük, hogy a fejlesztőknek segíthessünk hozzáférni minden Xbox Live funkcióhoz az összes Windows 10 eszközön, amibe persze a Windows Phone is beletartozik. Szerintünk nagyon izgalmas dolog, hogy az összes Windows 10 eszközön kiaknázhatók lesznek majd ezek a funkciók. Gamerscore, achievementek, felhő mentések stb. Az a fejlesztőkön múlik, hogy milyen eszközre akarnak dolgozni. Tehát ha egy játék telefonra vagy phabletre készül, az is elérheti a Live-ot, lehet benne 1000 Gamerscore és így tovább.
Melyik a kedvenc ID@Xbox játékod? Van olyan, amire egyelőre nem figyeltek fel az emberek, de te szeretnéd megemlíteni?
Nincs kedvencem. Legutóbb a Ziggurattal szórakoztam nagyon jól. Old-school, egyszerű játék, de nagyon jó kihívás, és visszahozza a 90-es évek érzését. A rougelike és az fps kombó nagyon jó. Tipikusan "na még egy menetet" játék. A közeljövő játékai között rengeteg érdekesség van, nem lehet felsorolni őket, de személy szerint engem a Beyond Eyes elvarázsol, és van jópár be nem jelentett cím is, amik nagyon királyak lesznek.
Az ID@Xbox címek sok esetben a Kinectet is jól használják, ilyen a Blue Estate, a D4, a Crabitron és a Commander Cherry is. Szerinted miért innovatívabbak az indie-k, mint az "AAA" fejlesztők? Az ID@Xbox jelentheti az innovációt HoloLensen is?
A független fejlesztőknek több lehetőségük van kísérletezni és kipróbálni új dolgokat. Őszintén szólva sokan pont azért lesznek függetlenek, hogy új dolgokat csinálhassanak. Ez egy nagyon rugalmas közösség, épp ezért olyan érdekes. Úgyhogy az sem meglepő, hogy a Kinectes innovációk is innen származnak. Szerintem a jövőben is látunk még ilyet.
Szerintem minden fejlesztő izgalmasnak fogja majd találni a HoloLens-et, akár játékot készítenek rá, akár nem. Aki ez iránt érdeklődik, a hololens.com oldalon tudhat meg többet a rendszerről. A Build konferencián is újdonságokkal készülünk.
Ha olyan nevetséges kérdést tennék fel, hogy mi minden idők legjobb játéka szerinted, mi az első dolog, ami eszedbe jut?
Az első dolog, ami eszembe jut, hogy utálom ezt a kérdést. :-) Na de komolyan, nem lehet kedvencet kiválasztani, annyira sok címhez kötődöm. Mi az, amitől eldobtam az agyam, ami kihívás volt, vagy amivel jó volt barátokkal játszani?
Az első játék, amibe igazán belemélyedtem, a Zork volt Apple II-n, ennek kivételes helye van a szívemben. De ugyanilyen szép emlék a Metroid NES-en, a Mega Drive-os Phantasy Star 2 és Sonic 2, a Bushido Blade, Tail of the Sun, Ape Escape, Tony Hawk's Pro Skater és a Ridge Racer PS1-en. Dreamcaston a Test Drive Le Mans, PS2-n a Steambot Chronicles... Animal Crossing... a kedvenc játékok listája nagyon hosszú! 360-on a két kedvencem a Fez és a Castle Crashers volt, de legtöbbet a Geometry Wars 2-vel játszottam (és a Smile achievement még mindig nincs meg!). DS-en pedig sok dungeon crawlerrel játszom.
Hogyan léphetnek kapcsolatba veletek a jövőbeni fejlesztők?
Ha egy fejlesztő közvetlenül szeretne kapcsolatba lépni velünk, ezt megteheti az id@xbox.com címen.
[forrás: Windows Central]