Elite Dangerous 2.2 részletek
Közeledik a soron következő nagy Elite Dangerous frissítés megjelenése. A Frontier a Gamescom alatt, napokon keresztül sorolta és beszélt a 2.2-es modul újdonságairól. Ideje áttekinteni, mi várható az űrszimulátorhoz idén ősszel.
Az Elite Dangerous 2.2-es frissítésének címe The Guardians, vagyis Az Őrzők, ez a cím pedig többféleképp is értelmezhetők. Mi magunk is azzá válhatunk az új utasszállító küldetések révén, de minket is védhetnek ezentúl felbérelhető pilóták, akik a saját űrhajónkból szállhatnak ki kis és erős vadászgépekkel. Ez azonban csak a jéghegy csúcsa. Számtalan más újdonság, változatosabb és élethűbb galaxis, és egy csomó kisebb-nagyobb, rég várt funkció kerül a játékba hamarosan.
Utasszállító küldetések és turizmus
- Az Orca mellett feltűnik egy új űrhajó, a Beluga Liner utasszállító jármű. Ez lesz az Elite legnagyobb hajója, szárnyfesztávolsága miatt épp hogy befér az űrállomások nyílásain.
- Többféle osztályú utaskabinnal szerelt hajóinkkal vállalhatunk küldetéseket, melyekben utasokat szállítunk különböző helyekre. Ha nem sikerül őket a megadott időn belül célba juttatni, az utasok elégedetlenné válnak, nem fizetnek, végső esetben az első adandó alkalommal elhagyják a hajót.
- VIP utasok: fontos emberek, akik a legnagyobb luxust igénylik, és utazás közben különleges kívánságaik is lehetnek. Például meg akarnak nézni egy közeli csillagrendszert, vagy épp egy háborús zónában nézelődnének. Minél több kívánságukat teljesítjük, annál többet fizetnek az út végén.
- Turizmus: a galaxis tele van extrém látványos és érdekes helyekkel, amik közül sok turisztikai célponttá válik. A feladat, hogy utasokat vigyünk oda, majd vissza is hozzuk őket, vállalva az ezzel járó veszélyeket. Közben persze mi magunk is eljuthatunk eddig nem látott helyekre.
Hajóról indítható vadászok
- Némelyik űrhajóba szerelhető lesz hangár, ahonnan kisméretű, gyenge páncélzatú, de rendkívül erős fegyverzetű vadászgépek indíthatók. Kezdetben három típus lesz, a CQC módból ismert két vadászgép, illetve egy teljesen új, a Taipan.
- A vadászgépeket mi magunk vezethetjük (de csak távirányítással – fizikailag továbbra is az anyahajón maradunk), közben a főhajónak utasításokat adhatunk.
- Felbérelhető pilóták: szerződtethetünk embereket, akik vezetik a vadászokat. Nekik közvetlenül adhatunk parancsokat, így az anyahajó és a kibocsátott vadászgép együttesen támadhatja az ellenséget. A felbérelt pilóták, amennyiben nem halnak meg, folyamatosan fejlődnek, egyre magasabb szintet érve el, akárcsak mi magunk.
Változatosabb galaxis
- Átdolgozott hiperugrás animáció.
- Többféle űrállomás belső attól függően, milyen tevékenység folyik ott. A turisztikai célpontok fényárban úszó luxus létesítmények lesznek, a mezőgazdasági állomások növényekkel lesznek tele, a bányász kolóniák pedig sötétek és elhanyagoltak lesznek, például.
- Újfajta outpostok. A CQC módból ismert különböző alakú, körberepülhető, alagutakkal is rendelkező létesítmények a főjátékban is helyet kapnak, így még több féle űrállomáson fordulhatunk majd meg.
- Cirkáló javító dokkok: az iszonyatosan nagy, sok kilométer hosszú Farragut osztályú romboló hajókat javítás közben, gigászi dokkokban is megcsodálhatjuk.
- Tudományos eredmények alapján átdolgozott égitestek: a neutroncsillagok kinézete megváltozik, látható lesz a hatalmas mágneses mezejük és a belőlük kiáramló részecsketömeg. Ezekbe belerepülve a hajónk sérül, cserébe viszont túltöltődik a hiperhajtómű, amivel ezután sokkal nagyobbat lehet ugrani. A bolygók szerkezete is változik, megjelenik a vulkanizmus, gejzírek, egyéb felszíni formák is. Ezekből alapanyagok is nyerhetők.
Új funkciók és lehetőségek
- Átdolgozott űrállomás menü, ami jobban áttekinthető, és könnyebben elérhető belőle néhány opció.
- Űrhajó átszállítás: egyik űrállomásról a másikra szállíttathatjuk hajóinkat anélkül, hogy nekünk oda kéne menni, átülni bele, és elvezetni a kívánt célhoz. A transzfer azonnali lesz, de távolságtól és a hajó típusától függően nagyon sok pénzbe kerül.
- Modul raktár és átszállítás: leszerelt moduljainkat egy raktárban tárolhatjuk, illetve az űrhajókhoz hasonlóan helybe kérethetjük, ha szükség van rájuk.
- Az űrhajókat és modulokat a távolból is eladhatjuk majd, nem kell odamenni, ahol épp vannak.
- Szűrhető útvonaltervező: a galaxis térképen szűrhetjük, hogy milyen rendszereken vagy csillagok mellett akarunk áthaladni. Így kikerülhetőek lesznek például a veszélyesebb rendszerek, vagy olyan csillagok, amikből nem lehet tankolni. Felfedezőknek és utasszállítóknak hasznos funkció.
- A térképen egy-egy égitestre ráközelítve az égitest képét forgathatjuk, nem csak egy sematikus gömböt. Így részletesebben tanulmányozható lesz minden égitest.
- Számtalan új festés és ship kit különböző hajókra, beleértve az új vadászgépeket is.
Dióhéjban ezek a 2.2-es frissítés újdonságai. Az is nagyon valószínű, hogy megjelennek végre az idegenek is: a Thargoid fajnak eddig is sok előjele volt a játékban, és a Gamescom alatt is folyamatosan idegen interferenciát lehetett látni a Frontier élő bejelentkezései során. Nem vitás, hogy ez az idegenek előszele, akik cseppet sem lesznek barátságosak. A közösség már most aktívan keresi a nyomait annak, hogy vajon honnan támadnak az ismeretlen agresszorok.
Az új frissítés a fenti újdonságokkal valamikor október közepén jelenik meg, PC-re és Xbox One-ra egyszerre. A 2.2-t csak azok kapják meg, akik már rendelkeznek a Horizons kiegészítő csomaggal. Akiknek ez nincs meg, azoknak az alapjáték az 1.7-es verzióra frissül majd, ebben az élethűbb galaxis és az új funkciók szerepelnek majd, az utasszállító küldetések és a hajóról indítható vadászok nem.
Most viszont érdemes lecsapni az Elite Dangerous-ra: a teljes csomagot tartalmazó Commander Deluxe Edition most 40% kedvezménnyel, alig több mint hétezer forintért kapható. Ebben benne van a Horizons is, ami még nagyon sok újdonságot tartogat számunkra.