Elite Dangerous: Horizons részletek
dreampage 2016. Apr. 29.

Mozgolódás van az Elite: Dangerous háza táján. A fejlesztő Frontier nemrég jelentette be az Xbox One verzió 1.6-os frissítését, megérkeztek az űrhajó festések, most pedig kiderült, mikor érkezik a Horizons, a következő évadra szóló kiegészítő-sorozat.

Nem unatkoznak a Frontier Developments irodaházában, annyi szent. Gőzerővel folyik az Elite fejlesztése és bővítése, amelynek most már mi, Xbox One játékosok is élvezhetjük a gyümölcsét. A héten jelent meg az 1.5.02-es frissítés, amely beépített a Frontier saját boltját a játékba, és megjelent a különálló Elite Dangerous: Arena is (igaz, nem hiba nélkül, ezt a pénteken érkező 1.5.04-es patch javította). Májusban jön az 1.6-os frissítés, utána pedig – vélhetően júniusban – az eddigi legnagyobb kiegészítés, a Horizons.

Jó hír az Xbox One-os Parancsnokok számára, hogy a konzolos Horizons tartalomban egyből utoléri a PC verziót, így mi egyszerre kapjuk meg a 2.0 és a 2.1 verziók újdonságait. Mik is ezek?

2.0 – Planetary Landings. Leszállhatunk a bolygók felszínére, felszíni állomásokon kereskedhetünk, illetve vehetünk fel küldetéseket. A bolygók felszínén harcolhatunk, felfedezhetjük a terepet az új SRV (Surface Recon Vehicle) járműben, hajóroncsok és egyéb alapanyagok után kutathatunk. A bolygók valóban bolygó méretű nyílt világok, valós 3D felszínnel, megfelelő keringési és forgási idővel, napszakokkal.

2.1 – The Engineers. Ez a kiegészítő átalakítja a küldetés rendszert, a missziókat már nem szimpla listából választhatjuk ki, hanem tényleges NPC-k adják (változik például az űrállomásokkal való kommunikáció is). Megjelenik a craftolás rendszere, aminek segítségével újfajta módosítókat fejleszthetünk ki a fegyverekhez és a modulokhoz, így minden űrhajó más-más képességekkel bír majd a galaxisban.

A jövőben pedig további bővítmények érkeznek a Horizons-hoz, immár Xbox One-ra és PC-re egyszerre, tehát a játék fejlesztése mostantól teljesen párhuzamosan halad. A következőkre lehet számítani a jövőben:

  • Multicrew – Nagyobb hajók esetén többfős személyzet, akiket játékosok alakítanak, ez tehát egy új ko-op lehetőség lesz. A hajók rendszereit több fő is kezelheti majd egyszerre.
  • Karakter generálás – Az eddigiekkel ellentétben saját arcot kreálhatunk a pilótánknak, aki így személyesebben jelenik majd meg a játékban.
  • Vadászgépek szállítása – Szintén a nagy hajókat érinti. Lehetőség lesz kisebb vadászokat tárolni a nagy űrhajók gyomrában, és ha harcra kerül a sor, átülhetünk a vadászgépbe, míg az anyahajó önállóan teszi a dolgát.

A fentieken kívül pedig további, még be nem jelentett funkciók is várhatóak (a pletykák szerint felállhatunk majd a pilótaülésből, és szétnézhetünk a hajónkon, vagy akár magukon az űrállomásokon is sétálhatunk), de ezekről nincs további konkrétum. A Horizons „évad” természetesen már fizetős lesz, hiszen alapjaiban változtatja meg az Elite: Dangerous világát. De azok is tovább játszhatnak az online galaxisban, akik ezt nem veszik meg, csak az új lehetőségek nélkül.

Az Elite Dangerous: Horizons 2016 második negyedévében, valószínűleg júniusban jelenik meg Xbox One-ra.