Fantasia: Music Evolved demo benyomások
dreampage 2014. Oct. 13.

A Harmonix és a Microsoft közös produkciója a jövő héten jelenik meg Xbox One-ra és Xbox 360-ra, de a demo már a hétvégén is elérhető volt belőle. Kipróbáltam, vajon tényleg annyira újító-e ez a zenés játék, mint azt eddig sugallták.

A Fantasia: Music Evolved a Disney azonos című filmjét igyekszik többé-kevésbé követni. A "kampány" varázslatos helyszínekre kalauzol minket, mint Yen Sid varázsló tanítványát, és nemcsak a világot kell megtöltenünk élettel, de a zenéket is mi hozzuk létre illetve alakítjuk játék közben. Mindez teljes egészében kézjelekkel, Kinect irányítással történik.

A demóban az igencsak szájbarágós, mégis kissé zavaros tutorial mellett választhatunk külön-külön is a hat zeneszám közül. A legkönnyebbtől (Queen - Bohemian Rhapdosy) a legnehezebbig (Lady Gaga - Applause) minden nehézségi fok kipróbálható. Bár a játék úgy mutatja, hogy állni kell a Kinect előtt, ülve is ugyanúgy irányítható a játék, mint azt a saját készítésű gameplay videómon is láthatjátok.

A játékmenet alapja egyszerű: a folyamatosan változó hátterek előtt megjelenő tüskékre kell a zene ritmusában reagálni. Kézfeltartás, söprés, megfelelő helyen tartás, kisebb-nagyobb gesztusok (nehézségi szinttől függően) hozzák létre magát a zenét, mindezt igencsak látványos formában. Ahogy észrevettem, bár a képernyőn más-más helyeken jelennek meg ezek az indikátorok, valójában a mozdulat a lényeg, így bal kézzel is végrehajthatók a jobb oldalon megjelenő gesztusok és vice versa. Mindkét kezünkre szükség lesz azonban, a gyorsabb ritmusú zenékre csak így lehet ráérezni.

Újítani is próbál a Fantasia, ezt pedig a zeneszámok remixelésével teszi. A szám előtt kiválasztható, hogy a zene egyes rétegei (hangszerek, vokál stb.) milyen stílusban szóljanak, ha pedig jól teljesítünk, még saját "mixet" is alákeverhetünk a zenének. Ezek alapvetően egy számot sem változtatnak meg, marad a dallam és a ritmus, de a hangzás azért módosul, és egy kicsit mégiscsak olyan, mintha mi magunk nyúltunk volna bele egy-egy slágerbe.

Egy Kinect játék esetén szinte mindig maga az érzékelő a főszereplő (és a szűk keresztmetszet egyben), a játékélmény mindig azon múlik igazából, hogy a kamera mennyire gyorsan és pontosan dolgozza fel a mozdulatainkat, mennyire tudja "kitalálni", mit akarunk csinálni. A Harmonix játékai (a Dance Central sorozat) szerencsére ebben élen járnak, és a Fantasia sem szenved szükségtelen irányítási problémáktól. A kezelés kellőképpen megbocsátó, nincs szükség ezredmásodperc pontosságú mozgásra, és mivel az időkésés is kalibrálható (vagyis hogy a látottak és hallottak mennyire legyenek elcsúszva egymáshoz képest), elméletileg minden lag kiküszöbölhető. Nekem nem is volt vele problémám - ha ráérzek a zene ritmusára, teljesen jól lehet játszani, és megfelelő zene esetén egész szórakoztató tud lenni a játék.

Nem hiszem, hogy a Fantasia: Music Evolved forradalmasítani fogja a zenés játékokat (vagy a Kinect címeket), de aminek készült, annak a demo alapján tökéletesen megfelel. Érdekes, látványos cucc jó zenei kínálattal, és ami a legfontosabb, teljesen jól játszható, megfelelően érzékeli a játékost (Xbox 360 esetén persze más lehet a helyzet, ott a Kinect jóval kezdetlegesebb még). Ha van Kinected az Xbox One mellé, akkor ez egy jó vétel lehet. Ha még táncolni vagy zenélni szerető gyermeked is van, akkor pedig határozottan ajánlott, a demo legalábbis feltétlenül.