Forza Horizon 2: Storm Island teszt
Kisebb meglepetés volt, amikor december közepén a "semmiből" felbukkant a Forza Horizon 2 méretes kiegészítője, ami új területet, járműveket, versenyeket és sokminden mást is hozzátett az egyébként sem kicsi alapjátékhoz. Belevetettem magam a Viharsziget sárzivatarába, íme a tapasztalatok.
Magát az alapjátékot szerencsére nem kell bemutatnom, ezt korábbi tesztemben már megtettem. Röviden az utóbbi évek legjobb autós játéka a Forza Horizon 2, de a fejlesztő Playground Games úgy gondolta, ideje csavarni még egy kicsit az élvezeti faktoron. A Storm Island kiegészítő teljes mértékben az off-road, tehát a raliversenyzésre helyezi a hangsúlyt. Kicsit olyan, mint az első rész rali kiegészítőjének felturbózott, nyílt világú változata.
Az új szigetre átmenni Nizza kikötőjéből lehet, ez tehát egy különálló játéktér, nem az eredeti térképen kapott helyet. A fiktív földközi-tengeri szigetet egy hosszú főútvonal kivételével földutak dominálják, ezen kívül pedig jóval nagyobb szintkülönbségek, hatalmas ugratók, és a másik nagy újdonság, a durva, hurrikánszerű viharok. Ideje az autókat is ezekhez a körülményekhez igazítani: újra megjelentek a rali specifikációjú felfüggesztések, váltók és gumik, amiket mindenképp ajánlott az itteni versenyzésre használt autókra felszerelni. Ezekkel a cuccokkal sokkal jobban és élvezetesebben irányíthatóak a járgányok az úttalan utakon.
A kiegészítőben összesen 25 bajnokság teljesíthető, ez nagyságrendileg 80 új egyjátékos versenyt jelent. De ezen kívül vannak új rejtett táblák a szigeten, Bakancslista kihívások, egy új Sufnikincs, és persze az online multiplayer végtelen lehetőségei, szóval van tartalom bőven. Alsóhangon is több óra játékot jelent a DLC, de mivel itt még extrémebb versenyek vannak, talán még élvezetesebb is, mint az alapjáték "visszafogott" játékmenete.
Új versenytípusok is megjelentek, és nagyon jót tesznek a játék változatosságának. Nem kell megijedni, a sokat kritizált Cross Country ("át mindenen") versenyek most is kisebbségben vannak, sőt most már van ezek között körverseny is, ami jobban kijelölt, jobban megtervezett pályákat jelent. A versenyek többsége földúton zajlik, amiket néhol széttörhető bálákból és hordókból kialakított sikánok bolondítanak meg. Kicsit FlatOut fíling. A legtöbb eseménynek ezért kimondottan ralis illetve ralikrosszos hangulata van, amire rátesznek egy lapáttal a legendás raliautókra felszerelhető body kitek is, így most már egy Audi Quattrót, Lancia 037-et vagy Mitsubishi Galantot tényleges ralis köntösében vihetünk sarat dagasztani.
Na és mivel Viharszigetről van szó, az extrém terepviszonyok mellett a helyre olyan viharok csapnak le, amiknek jobb helyeken női neveket adnak. A fejlesztők tényleg durva időjárási körülményeket szimuláltak. A dézsából ömlő eső sokszor szinte vízszintesen esik, olyan szélvihar van. A szél hangosan süvít, a fák lombjai pedig megdőlve lobognak, és ez nemcsak látványos, de sokszor komolyan ijesztő. Olyan érzés, mintha bármelyik pillanatban kidőlhetne az egyik, egyenesen rá az útra. A hatást fokozza, hogy több helyen most egész sűrű az erdő, ódon sötét fák magasodnak a szűk utak fölé, így egy éjszakai vihar akár egy horrorfilm díszletéül is szolgálhatna.
Grafikailag ettől függetlenül az új helyszín nem sokban különbözik az öreg kontinenstől. A háttérben egy hatalmas vulkán füstölög, a sziget egy részét csúszós hamu borítja, és végre többféle talaj is megjelenik. Vannak amolyan kemény murvás, zúzottköves utak, lazább homokos részek, a tájat pedig a megszokott szőlőtőkék helyett itt inkább különböző minőségű füves puszták és erdők uralják. Esőben persze minden más lesz. A felázott, sáros utakon csúszkálni még sohasem volt olyan élvezetes mint itt. Ez a fajta off-road versenyzés talán még jobban is áll a Horizon 2-nek. Tökéletesen érezni az autók súlyát, a kontroller és a ravaszok rezgéseinek köszönhetően minden pillanatban érezni, hogy az autó milyen felületen halad, mennyire fogja az utat, vagy épp mi az, ami már sok neki. Leszámítva talán a néha nevetségesen nagy ugratókat, az irányítás és a versenyek élvezhetősége szinte tökéletes. Itt lenne az ideje végre egy dedikált ralijátéknak, Uraim!
Bár a Storm Island DLC ára egy kissé húzós (3990 Ft), ezért a pénzért fantasztikus tartalmat kapunk mennyiségben és minőségben is. Ez valóban - ahogy a neve is mondja - kiegészíti a játékot, lényegi újdonságokat mutat be. Látványra egészen elképesztő dolgokat művel, több órával megtoldja az amúgy sem rövid Horizon 2-t, de ami a legfontosabb, hogy még szórakoztatóbbá teszi a versenyzést. Az új, rali specifikációs alkatrészekkel az autók irányítása zseniális ilyen körülmények között, az új autók (mint például a Ford Ranger vagy a Mini X-Raid) vezetése egyszerűen csodás. Olyan, mintha összegyúrták volna a Sega Rally-t a DIRT-tel, és ez a kotyvalék nyomokban még FlatOutot is tartalmaz. Mindez nyílt világban, meseszép látvány mellett, őrültjó időjárási effektekkel. Ha szereted a Forza Horizon 2-t, akkor ezt is nyugodtan vedd meg, imádni fogod.
9