Killer Instinct: Shadow Lords benyomások
dreampage 2016. Sep. 16.

Minden korábbinál összetettebb egyjátékos móddal bővül hamarosan a Microsoft verekedős játéka. A Shadow Lords-t korai hozzáférés formájában, megjelenés előtt próbáltam ki. A folytatásban kiderül, mire számíthatunk a jövő héttől.

Lehet szeretni vagy nem szeretni a Killer Instinct újjáélesztett, modern változatát, de az elvitathatatlan, hogy az a támogatás, amit az évek alatt a Microsoft és az Iron Galaxy nyújtott hozzá, igazán példás. Nem sok olyan visszahozott klasszikus játék van, ami ennyire jól sikerül, olyan meg még kevesebb, amit három év után minden eddiginél többen (immár 7 millióan) játszanak aktívan. Olyan „remake” pedig végképp nincs, ami egy komplett fejlesztőcserét követően is így virágzik.

Ez a virágzás a jövő héttől tovább folytatódik, érkezik ugyanis a játékhoz az eddigi legnagyobb single-player játékmód, a Shadow Lords. Ez fogja a már meglévő verekedős formulát, és majdhogynem szerepjátékot csinál belőle. A Season 3 részeként, a hagyományos „Story Mode” helyett érkező mód talán a legjobb dolog, ami a játékkal (és úgy általában egy 2D-s verekedős játékkal) történhet.

A Shadow Lords története – amit első végigjátszáskor egy tutoriallal egybekötve tárnak elénk – arról szól, hogy Gargos (aki nem ismerné a játékot: a szárnyas ördög, a főgonosz) portált nyit a Földre, és seregeivel elárasztja a világot. Először két harcos, Jago és Kim Wu próbálják megállítani, de kudarcot vallanak, így megindul a totális háború a bolygóért. Részletesebben nem mennék bele – a lényeg, hogy mivel kvázi RPG rendszerű módról van szó, minden karakterről nyithatunk meg dossziékat, olvashatunk a háttértörténetről és sok minden másról is. Minél többet játszunk, annál több extra anyag gyűlik össze, és szép lassan összeállnak a dolgok.

Első játék alkalmával tehát a fent említett két figurával küzdhetünk, de csapatunk hamarosan harmadik taggal is bővül, illetve játék során folyamatosan érkezhetnek új harcosok, akikre lecserélhetjük a régieket. (A második végigjátszáskor már akárkit beválogathatunk.) Háromfős különítményünk küldetéseket kell, hogy teljesítsen, ezeket egy világtérképen (War Room) választhatjuk ki. Ha mindhárom karakterünk harcolt, a forduló véget ér, és jön a következő nap. A Földön a korrupció (vagy a politikai áthallás miatt nevezzük inkább fertőzöttségnek) minden egyes nappal nő az öt földrészen. Ha az ötből háromnál eléri a maximumot, eljön maga Gargos, és akkor vagy agyonverjük, vagy vége a világnak.

Már ha eljutunk addig, amit jó eséllyel nem fogunk. Mivel a Shadow Lords lényege, hogy afféle roguelike RPG-ként működik. Ha mindhárom karakterünk meghal, akkor kezdhetjük elölről, de minden összegyűjtött zsákmány, pénz, tárgy stb. jön velünk a következő körre. Épp ez a játék lényege, a folyamatos lootolás, a játék írja is, ne féljünk meghalni, következő alkalommal erősebben térünk majd vissza.

A küldetések teljesítése után kincses ládákat nyithatunk ki, melyek tele vannak loottal. A szokásos ritkasági fokozatú tárgyakat kapjuk, melyek között vannak egyszer használatos, meccs közbeni módosítók, több napra szóló ereklyék, és a legfontosabbak, az úgynevezett Őrzők (Guardian). Ezek permanens bónuszokat adnak, amíg aktívak, néhány meccsenként újra kell tölteni őket Astral Energiával. Ennek az egésznek az a lényege, hogy millióféle módosítóval mehetünk harcba (persze az ellenfelek is sokféle extrával rendelkeznek), így könnyítve meg a saját dolgunkat. Nagyobb sebzés, életerő visszatöltés, jobb védekezés, teljes Shadow csík, teljes Instinct csík… A lehetőségek szinte korlátlanok, és akkor én még csak a félkész verziót próbáltam.

Az is nagyon tetszett, hogy sok küldetés előtt, mint egy szöveges kalandjátékban, választás elé kerülünk, amik kihatnak a harc módosítóira. Mondjuk, bombát találunk, a piros vagy a zöld kábelt vágjuk el? Vagy elhaladunk egy zárt ajtó mellett, megpróbáljuk feltörni, kockáztatva ezzel, hogy az ellenség meghall bennünket, vagy inkább nem kockáztatunk?

Craftolás és vásárlás is van. Kan-Ra boltjában az összegyűjtött alapanyagokból gyárthatunk tárgyakat, illetve vehetünk különböző csomagokat (virtuális vagy valódi pénzért), amelyekben tárgyak, fogyasztási cikkek és Őrzők is lehetnek. Vagyis minél több és jobb felszereléssel rendelkezünk, annál tovább vívhatjuk a háborút. Gargos érkezését megakadályozni nem, csak elodázni tudjuk, és gondoskodhatunk róla, hogy amikor megérkezik, ne legyen ereje teljében. A végcél legyőzni őt.

Dióhéjban erről szól a Shadow Lords – a fentieket sikerült egy jobbára egyszerű, könnyen áttekinthető menürendszerbe önteni, így a gyakorló rész után nagyjából mindenki képben lesz, mi hogyan működik. A Killer Instinct harcrendszeréhez jól illenek a különböző módosítók, változatosabbá teszik a játékot, és akárcsak egy RPG-ben, itt is remek érzés a lootolás, craftolás, szöszmötölés a tárgyakkal. A mód később ráadásul multiplayerrel is bővül majd.

A Shadow Lords mód szeptember 20-tól lesz publikusan elérhető azoknak, akik rendelkeznek a Season 3-mal, illetve ezen a napon jelenik meg dobozosan is a teljes csomag, Definitive Edition címmel.

A cikk az Xbox One verzió alapján készült. A korai hozzáférést az Iron Galaxy biztosította.