Magyar fejlesztő az ID@Xbox programban
Gubics Zoltán neve ismerős lehet azoknak, akik Windows 8.1-en és Windows Phone-on sokat játszanak. Gubics számos sikeres mobilos játékot fejlesztett, és most az ID@Xbox programba is bekerült, így játékait a jövőben Xbox One-on is megjelentetheti. A Microsoft interjút készített vele a játékokról és az univerzális appok fontosságáról.
Gubics Zoltán tavaly végzett a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. Ő fejlesztette a népszerű Offroad Racing című játékot, majd nem sokkal később saját stúdiót alapított Budapesten. A Unity Engine-t használja játékaihoz, amiket így Windows Phone mellett Windows 8.1-re is ki tud hozni, ezentúl pedig Xbox One-ra is, mert bekerült az indie fejlesztőket tömörítő ID@Xbox programba.
Mit szeretsz a Unity-ben és a Windows 8.1-ben?
Nagyon jó dolog, hogy a Unity támogatja a Windows 8.1-es univerzális appokat. Ki tudok fejleszteni egy szimpla kódbázist - amiben benne van az app működése és a kezelőfelület egy része is -, majd ezt több platformon is tudom publikálni. A felhasználók sok eszközön játszhatnak a játékaimmal Windows 8.1-en és Androidon, és sokkal nagyobb bázist tudok úgy elérni, hogy egyszerre az egész Windows ökoszisztémában megjelenhetnek ezek. Független fejlesztőként ez nagyon fontos.
Egyetlen projektre tudok összpontosítani, így könnyebb jó minőségű appokat készíteni, és könnyebb azokat testreszabni a különböző eszközökhöz. Az egyik kedvenc funkcióm, hogy átfedésbe lehet hozni az XAML UI és a DirectX tartalmakat.
Nemrég a Microsoft és a Unity tartottak egy versenyt, és már pusztán a nevezés miatt kaptam egy teszt eszközt, valamint marketing erőforrásokat. A játékom bekerült a top 20-ba, úgyhogy kaptam egy Unity Pro licenszt. Valamint beválasztottak az ID@Xbox programba is.
Igazából a Unity-nak és a Windows 8.1-en köszönhetjük ezt a sikert. A Medieval Apocalypse című játék a hetedik legnépszerűbb szerepjáték az amerikai Windows Áruházban, és a huszadik legnépszerűbb az amerikai Windows Phone Áruházban. Kevesebb mint egy év alatt 1.1 millióan töltötték le. Ez bárkinek nagy eredmény lenne, különösen nekem, független fejlesztőként. És ez annak köszönhető, hogy a Unity használható a Windows platformon. A Unity és a Microsoft most már elkötelezett a sikerünk érdekében, és most már az Xbox One-t is elérjük.
Te még nagyon új fejlesztő vagy. Mitől ilyen sikeresek a játékaid?
A siker alapja az volt, hogy mobiljátékokat fejlesztettünk Windows 8.1-re. Az operációs rendszer minden olyan funkciót biztosít, amivel egy app kitűnhet a tömegből. Univerzális appok, push értesítések, háttérbeli folyamatok, appok közötti megosztás. Az élő csempéket különösen szeretem, mert így a felhasználók új appokat fedezhetnek fel. Az élő csempéket és a push értesítéseket ötvözve komoly mértékben lehet fokozni a felhasználók lelkesedését.
A bevételt appon belüli vásárlásokból és reklámokból fedezem, mert a legtöbb felhasználó nem is gondol a letöltésre, ha egy app nem ingyenes. Az új Microsoft Reklám SDK ehhez nagyon jó eszköz. A játékokat az AdDuplex és az AdDeals rendszereken keresztül is promótálom, valamint belső fejlesztésű bannerekkel. A Windows 8.1-ben erre még több lehetőség van, például az egyszer használatos in-app termékekkel.
A megjelenés utáni néhány hét a legfontosabb. Ilyenkor nagyon erősen reklámozom a játékokat. Biztosítok látványos screenshotokat, promocionális képeket és figyelemfelkeltő leírásokat az app áruházakban. Ez megragadja a felhasználók figyelmét, és sokszor a Windows Áruház személyzetének figyelmét is. A játékaim többször kiemelt státuszba kerültek a Windows és Windows Phone Áruházakban. Most pedig még jobb a helyzet, mert az Áruházi Gyűjteményekben még jobb a felfedezhetőség.
De leginkább azért vagyok sikeres, mert én magam is gamer vagyok, és olyan játékokat építek, amiket magam is szórakoztatónak találok. Szerintem így lehet sikeres játékot készíteni, és talán ezért is szeretik ezeket annyira mások is.
Nemrég beválasztottak az ID@Xbox programba a Unity ajánlatán keresztül. Mik a terveid Xbox One-on?
Először is ez egy nagy megtiszteltetés. Független fejlesztőként Xboxon megjelenni hatalmas lehetőség, és igyekszem nagyszerű minőséget és értéket szállítani a játékosoknak.
Az első célom a Medieval Apocalypse megjelentetése Xbox One-ra, és még többet megtudni a platformról. A jövőben az új játékaim is megjelennek majd Xboxra. Az Xbox One egy hatalmas piac, ez a legjobb játékos platform, úgyhogy a jövőbeni stratégiám legfontosabb része egy nagy rajongóbázis kiépítése az összes Microsoft platformon.
Milyen tanácsod van más fejlesztők számára?
A Microsoft elkötelezett a fejlesztők felé, aminek például az is jele, hogy elérhetővé tették az Xboxot mindenfajta plusz befektetés nélkül. Úgyhogy ragadjátok meg ezeket a lehetőségeket, és alkalmazzatok olyan egyedi Windows 8.1 funkciókat, mint az élő csempék, hogy a felhasználók jobban magukénak érezzék a játékokat.
De a legfontosabb, hogy minőségi appok és játékok készüljenek. Sokkal könnyebb egy jó játékot reklámozni, ami a felhasználók számára több értéket és jobb szórakozást nyújt.
* * *
Gubics Zoltán stúdiójának honlapját, ahol a játékairól is tájékozódhattok, megtaláljátok a http://www.obumogames.com/ címen. Én pedig sok sikert kívánok Xbox One-on is!
[forrás: Windows Blog]