Neverwinter interjú
dreampage 2015. Apr. 02.

Végre Xbox One-on is útjára indult a legnagyobb Dungeons & Dragons MMORPG, a Neverwinter, a körülményekhez képest ráadásul egészen jól, komolyabb szerverproblémák nélkül. A játék free-to-play, tehát ingyenesen letölthető minden Xbox Live Gold előfizető számára. Az Xbox Wire interjút készített a játék vezető tervezőjével, Scott Shicoffal a játék alapjairól.

Azok számára, akik nem ismerik a Neverwintert, el tudnád mondani, miről szól a játék?

A Neverwinter egy nagyszabású, ingyenesen játszható MMO a Dungeons & Dragons világában. A játékosok ikonikus D&D karaktereket hozhatnak létre, akikkel azután dungeonöket fedezhetnek fel és epikus szörnyek ellen harcolhatnak. A Neverwinterben egymás elleni többjátékos harc is van, valamint craftolás, és egyéb fejlődési lehetőség a kampányokon belül.

Milyen maga a játékmenet? Miket csinálhatnak a játékosok?

A Neverwinter harcrendszere akció központú, ami nagyon jól illik a konzolhoz. Sword Coast körül mászkálva a játékosoknak vigyázniuk kell. Nem elég csak megnyomni egy gombot és hátradőlni. Amikor csak lehet, el kell hárítani az ellenfelek támadását, ügyelni kell a megfelelő helyezkedésre és időzítésre is.

A küldetéseken és a harcokon kívül a játékosok társakra is szert tehetnek, akik mellettük csatáznak. Vannak csoport alapú PvP és PvE aktivitások is, illetve egy crafting rendszer Szakmák (Professions) néven. A játékosok maguk is finomíthatnak felszereléseket, és így különleges tárgyakat kaphatnak.

Az MMO élmény fő mozgatórugója a kommunikáció. A játékosok természetesen beszélgethetnek az Xbox Party rendszerben, de a játékon belüli hangalapú beszélgetést is választhatják. Van szövegalapú kommunikáció is, gyorsgombokkal mint például fütyülés, tárgyak hivatkozásai, válaszok és különböző érzelmek kifejezése. Ha billentyűzetet kötünk az Xbox One-hoz, vagy SmartGlass alkalmazáson kapcsolódunk, akkor szabadon lehet gépelni is.

Milyen játékosoknak szól a Neverwinter? Mondjuk az olyanoknak, akik szeretik a Dragon Age vagy a The Elder Scrolls jellegű szerepjátékokat?

Mindenki, aki szereti a D&D-t vagy a fantasy játékokat, találhat valami érdekeset a Neverwinterben, mert nagyon igyekeztünk Sword Coastot a lehető legjobb formájában megjeleníteni. Ez egy teljesértékű MMO, tehát azoknak is tetszhet, akiket érdekel egy igazi online RPG élmény. És mivel a harcrendszere nagyon dinamikus, úgy általában a konzolos játékosok is örömüket lelhetik benne, még akkor is, ha egyébként nem annyira érdeklődnek a fantasy iránt.

Ha valaki nem játszott még MMORPG-vel, annak mennyire könnyen tanulható?

Sokat tettünk azért, hogy a játékba könnyen bele lehessen tanulni. Ez egyrészt a gombkiosztáson látszik, másrészt azon, ahogy a fejlődés során fokozatosan mutatjuk be a játék rendszereit. Ha valaki kíváncsi a világ háttértörténetére, rengeteg olvasnivalót (Lore) talál a különböző helyszíneken. A történet maga teljesen új, tehát nem kíván korábbi Neverwinter ismereteket.

Miben különbözik ez más Xbox One címektől?

Nem hiszem, hogy Xbox One-on jelenleg van ehhez hasonlítható játék. Ez tényleg a teljes MMO csomag konzolra optimalizálva. Van benne karakterfejlesztés, nyílt világú küldetések, PvE, PvP, szakmák, chat, játékbeli levelezés, céhek és még annyi minden más! A Neverwinter egy élő játék, úgyhogy folyamatosan kap majd bővítéseket és frissítéseket.

Van az Xbox One verziónak bármilyen konzolspecifikus része?

A kezelőfelületet és a gombkiosztást Xbox One-ra optimalizáltuk, de a játék tartalma ugyanaz, amit a PC változatban is látunk. A PC verzió bizonyos tartalmai később érkeznek Xbox One-ra, de a végső célunk, hogy a két változat amennyire lehet, megegyezzen.

Hogyan használja ki a játék a hardver erejét és különleges képességeit?

Az összes Microsoft rendszer bele van integrálva a játékba. A Party Chat, az Xbox Live barátlista, Xbox achievementek. És persze az Xbox One ereje lehetővé teszi, hogy erős és egységes minőséget produkáljunk mindenhol.

Nagyszerű! Van bármi más, ami a rajongókat a Neverwinter kipróbálására csábíthatja?

Én személy szerint nagyon örülök annak, hogy végre van egy teljesértékű MMO, amit konzolon játszhatok. A harc nagyon jól illik a kontrollerhez, és nagyon szeretem az Xbox barátlistámról behívni az embereket, hogy együtt csatázzunk tovább. Remélem, minél többen kipróbálják majd!

[forrás: Xbox Wire]