Scalebound interjú
dreampage 2016. Jun. 24.

2017 egyik legnagyobb Xbox exkluzív játékának ígérkezik a Scalebound című akció-szerepjáték, amiből az idei E3-on új bemutatót láthattunk. A játékkal kapcsolatban a Windows Central magazin készített interjút a fejlesztő Platinum Gamesszel. A kérdésekre Hideki Kamiya rendező és Jean Pierre Kellams producer válaszolt.

Tavaly a Platinum Games a játék kampányát mutatta be, benne hatalmas teremtményekkel, a sárkány képességeivel stb. Idén egy nagyszabású főellenség harcot mutattatok nekünk, ami a koop játékra volt kihegyezve. Hadd kérdezzem meg, a koop egy külön játékmód, vagy a kampány szerves része?

Mi egy nagyon nagy akció-RPG-t fejlesztünk. A kampány, amit tavaly láttál, az az overworld a játékban. Az is játszható koopban. Olyan játékot szeretnénk készíteni, amit mindenki úgy játszik, ahogy akar.

Szóval mindezt – haladni a mezőkön, harcolni, bemenni barlangokba – megteheted egyedül is. De ha ugyanezt barátokkal együtt, csapatban akarod csinálni, arra is van lehetőség. Menni a világban, tápolni, lootolni, barlangokba menni. És amit a mostani videóban láttál, azt is lehet mindkét módon.

Amikor négy Drew-t láttunk egyszerre a képernyőn, arra gondoltam, vajon milyen szerepet játszik a koop a kampányban. Ha becsatlakozol valakihez, akkor a házigazda történetében tudsz haladni? Vagy ez inkább amolyan online megosztott világ?

A történet részleteibe most még nem megyünk bele. De azért mondok egy tippet. A Scalebound koncepciója, hogy van ez a srác – Drew –, aki bekerül ebbe a fantasy világba, és barátságot köt ezzel a sárkánnyal, Thubannal. A játék a kettejük kapcsolatáról szól. És ha megnézed a ma bemutatott videót, a legvégén a négy Drew úgymond összeomlik, eltűnik. Menj, és nézd meg. Ez valamennyire jelzi, hogyan kezeljük ezt a dolgot.

Ennek örülök, mert sok koop játékban illúzióromboló, hogy egyszer csak a saját karaktered klónjait látod a képen. De ez alapján úgy tűnik, hogy nálatok történeti alapja is van, hogyan találkozhat egymással négy Drew.

Igen, szóval nem mondhatjuk el teljesen, hiszen akkor már nem csak egy tipp lenne. De tudod, nagyon szerettünk volna egy koop játékot fejleszteni. Mindeközben azt is akartuk, hogy Drew és Thuban kapcsolatáról szóljon a történet, és ez legyen a játék központi eleme. És ezt meg lehetne egyszerűen is oldani, nem? Azt mondanánk, ez csak egy játék, ott van négy Drew, na és. De mi nem ezt az utat választottuk, mi ennél jobbat találtunk ki.

Hogy mi ez a jobb megoldás, arról most még nem beszélünk, de nem intézzük el annyival a dolgot, hogy „ja, ez csak egy játék, ott van négy főszereplő és kész”. Nem ez volt a cél. Ennél mi többet szeretnénk.

Emlékszem, tavaly láthattunk valamit a testreszabhatóságból. Az egyik játékos rengeteg páncélt aggatott a sárkányára, ettől az afféle tank stílusúvá vált. Ha az egyik játékosnak ilyen, defenzív sárkánya van, az jobban magára vonja az ellenség figyelmét, és tényleg amolyan „tank” típusú karakterré válik, mint az MMO játékokban? Tudnál arról beszélni, hogy a különféle sárkányok milyen szerepet töltenek be a multiplayerben?

Ami a sárkányoknak van, nem hívnám ezt különböző szerepeknek, de mindegyiknek van erőssége és gyengesége, ami meghatározó a harc szempontjából. Láttad azt, amit mi „Rex” sárkánynak hívunk, az olyan mindenes sárkány. Jó sebessége és harci lehetőségei vannak. A tank, amit mondtál, sokkal lassabb, de sokkal erősebb támadásai vannak, és többet is bír. A legújabb videóban egy új sárkányt mutattunk be, ez a Wyvern. Ez egy sokkal gyorsabb sárkány, gyors és erős támadásokra képes, cserében viszont elég gyenge.

Amikor az első CG trailer kijött a játékból, akkor úgy lehetett érezni, hogy a címében szereplő „scale” szó egyszerre vonatkozik a játék méretére, és a sárkány pikkelyére is. Mekkora világot kapunk? Összes tudnád hasonlítani más játékokkal?

A „scale” szó valóban több dolgot jelent a címben. Azt jelenti, pikkely, ez a sárkánnyal való kapcsolatot szimbolizálja. De méretet is jelent, leginkább a világ és a harcok méretét. Ott lenni ezek között a hatalmas lények között, ahogy harcolnak egymással.

A világ méretét nem úgy közelítettük meg, hogy ennél vagy annál a játéknál nagyobbak akarunk lenni. A saját céljainkhoz akarunk hűek maradni, az epikus harcokhoz, és a játékos és a sárkány kapcsolatához.

De a világ méretét jól jellemzi a főellenség harc, amit bemutattunk. Láttad, mekkora volt? Képzelj el egy világot, amiben egy ekkora lény létezhet. Egy olyan világot, amiben négy Drew és négy sárkány is harcolhat egyszerre. Ehhez egy nagyon nagy világra van szükség. Szóval a „scale” a méretet is jelenti nyilvánvalóan, de sok mást is.

Végezetül, az E3-on egy hatalmas főellenséget mutattatok, ami nem mellesleg baromi jól is nézett ki. Tudnál mondani valamit a többi főellenségről is? Lesznek még nagyobb, még őrültebb lények is?

Hát igen, nyilván nem a legjobbat akartuk megmutatni már most. Vannak még ötleteink, némelyik elég vad.

[forrás: Windows Central]