Universal Windows Platform fejlesztések
A Microsoft már korábban is azt ígérte, hogy folyamatosan javítgatja majd az Egységes Windows Platform gyermekbetegségeit. A fennálló UWP-hiányosságok közül három a mai naptól a múlté.
Egyre több játék használja alapnak az UWP rendszert, ami a gyakorlatban is lehetővé teszi, hogy Xbox One-ra és PC-re megjelenő címek között cross-platform kompatibilitás legyen. Ez nemcsak az online játéknak tesz jót (bármelyik gépről játszhatunk), de például a mentéseket is szabadon „hordozhatjuk” a platformok között (a redmondiak egyenesen ezt tekintik a Windows játékfejlesztés jövőjének).
Igen ám, csakhogy ez a rendszer jelenleg még hiányosságokkal küzd. A Microsoft ma új Windows 10 frissítést adott ki, ami az UWP-re fejlesztő csapatoknak nagy segítség. A következő funkciók kerültek be:
- AMD FreeSync támogatás
- NVidia G-Sync támogatás
- Rögzítetlen képfrissítés (Unlocked Framerate) támogatása
Az UWP-re épülő játékok így potenciálisan jobb képminőséget adhatnak magasabb képfrissítés mellett, képtörés nélkül.
A már megjelent UWP-re épülő játékok is megkaphatják ezeket a funkciókat utólag – a Microsoft már be is jelentette, hogy a Gears of War: Ultimate Edition és a Forza Motorsport 6: Apex a közeljövőben kapnak is frissítéseket ez ügyben. És mivel a távoli cél az Xbox és a Windows Áruházak egységesítése, a konzolos játékosok számára is fontos, hogy az Egységes Windows Platform minden technikai támogatást megkapjon. Úgy tűnik, ez valóban megtörténik.